Alemdar Gemisi’ni Ziyaret Ettik

Tütü ve Simokin Partim
30 Mayıs 2017
TED Kdz Ereğli Koleji Yabancı Diller Zümresinin Farkı
2 Haziran 2017
Tütü ve Simokin Partim
30 Mayıs 2017
TED Kdz Ereğli Koleji Yabancı Diller Zümresinin Farkı
2 Haziran 2017

TED Kdz Ereğli Koleji 3. Sınıf öğrencileri Alemdar Gemisi’ni ziyaret ettiler.

Hayat bilgisi dersi “ Dün Bugün Yarın” teması kapsamında;

Müzelerden ve tarihi mekânlardan bir eğitim ortamı olarak yararlanır, nesnelerin müzelerdeki eski hali ile yeni halini karşılaştırarak zaman içinde değişimini kavrar.
Değişik ortamlarda kurallara uyar.
Günlük yaşamdaki kurallara uyar.
Kazanımları doğrultusunda planlanan gezimiz 1 Haziran 2017 Perşembe günü saat 9.30 – 11.00 saatleri arasında gerçekleştirildi.

Müze görevlisinin anlattığı, geminin tarihçesi ve Kurtuluş Savaşı’nda gösterdiği yararlılıkları, Ereğli halkından aldığı desteği ve 18 Haziran Ereğli’nin Kurtuluşu ile ilgili bilgileri dikkatle dinledik. Geminin bölümleri, o döneme ait eşyalar. Seyir defteri çok dikkatimizi çekti. Çerçeveli bir Türk bayrağı vardı. 1922 yılında Alemdar Gemisi’nde kullanılmış, bizzat mücadeleye katılan kaptanın eşi Hadiye hanım tarafından özenle saklanmış ve müzeye armağan edilmiş. Atalarımız bağımsızlığımız için canları pahasına mücadele etmişler. Bizler de bize emanet edilen güzel yurdumuzu her türlü korumalı, geliştirmeliyiz. Atalarımıza layık çocuklar, bireyler olmalıyız.

Ne güzel bir şehirde, ülkede yaşadığımı fark eden öğrencilerimiz geziden mutlu bir şekilde döndüler. Türkçe dersinde izlenimlerini yazarak anlattılar. Öğrencilerimizden birinin yazısını sizlerle paylaşmak istedik.

Selam olsun bizlere bu güzel denizleri, toprakları bırakan atalarımıza…

                                                                      ALEMDAR

Alemdar Gemisi’ne gideceğimiz için çok heyecanlıydım. Doğrusu oraya ilk gidişim değildi. Ama arkadaşlarımla ilk gidişimdi. Hepimiz aynı serviste olmamamıza rağmen mutluyduk. Vardığımızda birkaç fotoğraf çektirdik. Sonra Alemdar Gemisi’nin girişinde oturduk. Rehber bize bu geminin hikâyesini anlattı. Bu gemi çok büyük olduğu için Fransızlar bu gemiye el atmak istemişler. Ama Türkler buna izin vermemişler, önceden el atmışlar. Anlatırken kendimi o dönemde hissetmiştim.

Diğer hikâye ise: Geminin kaptanı savaşa gidecekken karısı da gelmek istemiş. Genellikle kadınların onlara kıyıda cesaret vermesi gerekirmiş ama o kadın da onlarla gelmiş ve sağ salim savaştan sonra geri dönmüşler. Ben buradan şu sonuca varıyorum:  Kadınların da emeği varmış. Sonra rehber bize resimleri anlattı. Hatta Oya öğretmenin kayınpederinin dedesi bile oradaydı. Buna inanamadım. Diğer odalara gittiğimizde gemide kullanılan eşyalar ve tarihte iz bırakan insanlar vardı. Diğer odada önce tarihi gemileri sonra da bir resmi anlattı. O resim gözümü aldı. Hikâyesi de: Oradaki kişi ava gittiğinde aslan avlamış ancak yavruları olduğunu bilmiyormuş. Yavruları gelip ayaklarının dibinde ağlamışlar. O da yavruları alıp evine götürmüş. Ama onları insana benzetmiş. Resimde öyle görünüyordu. Önemli olan üç gemi vardı. İsimlerini insan ismine benzettim. Sonra da beş dakika slayt izledik. Ba-yıl-dım. Sonra da banyoları, yatak odalarını, toplantı odalarını gördük. En sonunda hatıra fotoğrafları çektirdik. Parka gittik. Oyun oynadık ve dondurma yedik. Çok güzel eğlendik. Sonra da servislere binip mutlu bir şekilde okulumuza geldik.

Özdenil GÖKTAŞ


Ansolon